скачать рефераты

скачать рефераты

 
 
скачать рефераты скачать рефераты

Меню

Разработки мероприятий и уроков по английскому языку скачать рефераты

p align="left">-- Let's start. The first games is! Первые участники -- come here! Listen to the question and ring the bell. Позвоните в колокольчик, если знаете ответ.

I. What do children do in the park? (Children ride a big wheel.) Варианты ответов (представлены картинками):

ride on merry-go-round (57)

ride a big wheel (30)

swing (10)

play tag (2)

roller-skate (1)

Участники команды отвечают до тех пор, пока не допустят ошибку. В этом случае ход переходит к другой команде с блицопросом.

Счет выносят на доску.

- Let's clap to them!

- So, we have a rest and we can recite poems and sing songs. Учитель организует музыкальную паузу. Поют все участники.

I like to ride a bicycle,

I like to ride a bike,

I want to ride my bicycle,

I want to ride my bike.

- Thank you! Now we'll have the double game. All your points will double (удвоятся). Вторые участники, come here! Listen to the question and ring the bell.

2. What does she do at home?

Варианты ответов (представлены на картинках).

plays board games (42)

watches television (29)

plays snakes and ladders (21)

plays the piano (5)

reads books (3)

Учитывается грамматическая правильность ответа: She plays board games.

Weli, the team № ... has ... points. Let's have a rest! Let's recite poems. Два ученика рассказывают стихотворение "We like to play".

Thank you very much. The next task for you is the triple game. All your points will increase in 3 times (увеличатся в З раза). Третьи участники, come here! Listen to the task.

3. What colour is the pig? (The pig is pink.)

Варианты ответов (представлены цветными карточками):

pink (71)

grey (19)

brown (5)

yellow (4)

white (1)

So, the winner is the team № ... Thank you. Clap your hands!

Let's play the contrary game (игру наоборот). Listen to the task.

Посовещайтесь всей командой и решите, какой ответ будет самым непопулярным. На обдумывание вам дается одна минута.

4. What or who can be white? (A hare can be white.)

Варианты ответов:

hare (100)

cat (200)

mouse (300)

car (400)

e) horse (500)

So, the team № ... is the winner. Clap your hands!

Let's play the final game. Один участник выходит, второй отвечает на вопросы. Затем первый участник выходит и отвечает на те же вопросы. Повторяться нельзя - в этом случае команда громко хлопает и нужно сказать что-то другое. Вместе оба участника должны набрать 200 очков. Let's start.

Вопросы:

What colour is a mouse?

Who is funny?

What do we ride on?

Where do you play?

What toy begins with

Предполагаемые ответы и баллы:

1. 1. grey (50)

white (39)

red (6)

black (4)

yellow (1)

2. 1. monkey (60)

penguin (28)

frog (7)

chicken (3)

Pig (2)

3. 1. horse (45)

bike (32)

scooter (12)

pony (8)

merry-go-round (3)

4. 1. on the playground (38)

in the park (21)

at home (19)

in the zoo (13)

on the farm (9)

5. 1. cat (35)

computer (28)

kitten (23)

cow (9)

car (5)

Первый участник отвечает на вопросы, помощник отмечает его вариант ответа. После этого подсчитываются очки. Затем выходит второй участник и отвечает на эти же вопросы. Команда помогает определить названные слова аплодисментами. Каждому участнику дается 30 сек.

-- Excellent! You have more than 200 points! You have won! Clap your hands and step your feet! Now let's sing a song "I Have Ten Little Fingers" together.

I have ten little fingers

And they all belong to me.

I can make them do many things.

So would you like to see?

I can shut them up tight.

I can open them wide.

I can put them together

Or make them all hide.

I can make them jump high.

I can make them jump low.

I can fold them quietly

And hold them just so.

Затем учитель подводит итоги, объявляет победителя.

Цветик-семицветик «Семья»

Цели: совершенствование навыков монологической речи по теме «Семья»; актуализация грамматических навыков; тренировка навыков диалогической речи.

Оборудование: рисунки с изображением различных людей для разыгрывания диалогов; транскрипционные значки; цветик-семицветик; наборное полотно.

Ход мероприятия

I. Организационный момент

Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

Сегодня на уроке у нас необычный цветок. Посмотрите, его лепестки разного цвета. Какой же это цветок? Правильно, это цветок из сказки «Цветик-семицветик». Конечно, это не тот самый цветок, но он тоже волшебный. На каждом из его лепестков написано задание, и, я Думаю, вы сможете их выполнить. У цветка семь лепестков, и у нас с вами будет семь заданий. Тот, кто лучше всех выполнит задание, получает право оторвать один лепесток.

П. Проведение конкурсов

Конкурс I. «Синий лепесток»

На доске развешаны различные транскрипционные значки изученных английских звуков. Задание для учащихся: назвать звуки и составить из них слова по теме «Семья». Ученики по очереди выходят к доске и составляют слова из звуков, располагая их на наборном полотне.

Конкурс 2. «Красный лепесток»

Учитель показывает различные звуки и предлагает ученикам назвать английские слова с этими звуками: [е] -- seven, red, pen, rest; [se] - cat, black, family, Sam, parrot; [r] - grandfather, grey, brother, relative, etc.

Конкурс З. «Желтый лепесток»

- It is interesting to know what relatives you have. Who is ready to start?

Учитель предлагает учащимся рассказать о своей семье. Учитель может усложнить задание и предложить ученикам не только называть членов своей семьи, но и назвать их имена, возраст, любимые занятия.

Конкурс 4. «Коричневый лепесток*

-- It's time to do the next task. You will get the card with three word combinations. Ask the questions to your friends using Present Indefinite.

Учитель раздает карточки с различными словосочетаниями. Словосочетания у всех учеников разные. Задание для учащегося: составить вопросы и задать их своим одноклассникам, используя настоящее неопределенное время.

Примерная карточка:

То help about the house, to buy butter and milk, to write a letter to Granny.

Предполагаемые вопросы:

Who helps about the house?

Do you go to the shop every day?

Do you write a letter to your Granny every month?

Конкурс 5. «Белый лепесток»

-- Следующее задание -- это игра «Расскажи о своем друге». Let's play the game "Tell me about your friend". I want you to be attentive and active.

Учитель предлагает учащимся прослушать предложения, изменить их и рассказать о своем друге.

I don't live in Moscow. (My friend doesn 't live in Moscow.)

I want to visit London. (She wants to visit London.)

We are proud of our family. (He is proud of his family.)

They like to go to the park. (He likes to go to the park.)

I visit this garden every week. (Jake visits this garden every week.)

I like this cat very much. (She likes this cat very much.)

I don't do my homework in the morning. (My friend doesn't do her homework in the morning.)

Конкурс в. «Фиолетовый лепесток»

- The next task for you is to work in pairs and act out the dialogues. The topic of your dialogue will be "My friend's family". You have three minutes to divide into pairs and choose the picture.

Ученики делятся на пары и разыгрывают диалоги по теме «Семья моего друга». Учитель дает учащимся время на выбор картинок и составление диалога. Диалог должен включать приветствие и 4-6 вопроса. Примерный диалог: ~ Hello, Mike!

- Hello, Helen!

- Have you got a friend?

- Yes, I have. His name is Nick.

- How old is he?

- He is nine years old.

- Is his family large?

- No, his family is not very large. He has got a father, a mother and a brother.

- Has he got an aunt or an uncle?

- He has an aunt and two uncles.

- Does he love his family?

- Yes, he does. He loves his family very much.

- Do you like your friend?

- Yes, I do. He is a real friend.

- Thank you. Good-bye.

- Good-bye.

HI. Подведение итогов урока

- Our time is over. Thank you for your work. We recited the poems, asked and answered the questions, acted out the dialogues, sang and played a lot. Good-bye, boys and girls!

День матери

Цели: совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений; тренировка монологической речи; стимулирование интереса к изучению иностранного языка.

Оборудование: рисунки детей (портреты мам, сестер, бабушек); цветы; шары; игрушки животных для игры «Где это?».

Ход мероприятия

- Today we shall have a lot of guests. They are our nearest and dearest. You can see your mothers here. I think you are glad to see them and they are happy to see you.

Учитель приветствует детей и их родителей и сообщает детям, что проводимое мероприятие посвящается празднику «День 8 марта». Ученики оформляют классную комнату шарами, цветами и рисунками (портретами своих мам, сестер и бабушек). Учащиеся по очереди рассказывают стихи и исполняют песни. Длинные стихотворения разучивают и рассказывают несколько учеников по 4 строчки каждый. После исполнения художествен-ных номеров учитель организует игры, в которых принимают участие дети и их родители.

-You have learnt some poems. Let's listen to you. Who will start?

My mother

Who said "Goodnight",

When 1 was a child?

My mother.

Who dressed my dolls in clothes so gay

And showed me often how to play?

My mother.

Who ran to help me when I fell

And who could funny stories tell?

My mother.

Who sits at my head when I am in bed?

My mother.

Who is so nice, who is so kind,

Another so dear you'll never find?

My mother.

Mother

A mother has so many things to do,

From washing, ironing, cleaning to tying a shoe.

When they forget to wash their faces clean,

And their clothes are the muddiest you've ever seen,

Who repairs the clothes and scrubs them like new?

Of course, that is what a Mother will do.

Who becomes a doctor or the nurse when they are ill,

Applying a bandage or giving them a pill?

Who becomes a detective to find a toy or a book?

For missing things she must look and look.

Who becomes a listener to every broken heart,

To every accomplishment that a child makes?

Who scolds their children when they are naughty

Or reminds them of God when they are too haughty?

Who tends her family with love and patience, too?

Of course that is what a Mother will do.

(By Jeff Greener)

-- I think you love your mothers very much. It's time to listen to your stories about your mothers.

Учитель предлагает учащимся представить свои рассказы о своих мамах. На доске вывешиваются рисунки детей -- портреты мам.

Примерный рассказ:

My mother is a nice woman. Her name is Anna Ivanovna. She is 30 years old. She is a doctor. My mother has blue eyes, black hair and a red mouth. She is not tall. My mother is thin. She is a beautiful woman. My mother is kind and clever. She is my best friend. She tells me funny stories and read a book every evening. I love my mother very much.

Goodnight, Father!

Goodnight, Mother!

Kiss your little son!

Goodnight, sister!

Goodnight, brother!

Goodnight, everyone!

- You can recite the poems very well. Do you know any songs about the holiday? Let's sing it all together.

Учащиеся хором исполняют песню, посвященную празднику.

My Dear Mummy

My dear, dear mummy!

I love you so much.

I want you to be happy

On the eighth of March.

Be happy, be happy

On the eighth of March,

Be happy, be happy

On the eighth of March.

When do you usually get up? Do you like to go to school?

Now let's find out if Kate likes to go to school or not.

На сцену выходят две ученицы и разыгрывают сценку 'Sleepy Kate".

Mother

Dear Kate! Don't be late!

Wake up! It's seven o'clock sharp!

Kate

Oh, Mummy, dear!

I can hardly hear what you say.

Please let me stay in my bed.

I'm a sleepy head.

Mother

Sleepy Kate! You are late!

Get up! It's eight o'clock sharp!

Kate

Oh, Mummy, please, leave me in peace.

My eyes are shut. I can't get up.

Mother

Lazy Kate! I can't wait!

Please get up! It's nine o'clock sharp!

Kate

It's Monday today. Such a difficult day!

I'm so stressed and a bit depressed,

And I need some rest to be at my best.

Mother

Shameless Kate! Listen what I say!

It's nearly nine and a quarter!

I'll bring a bucket of water and pour it out of pail

As all my words and actions fail.

Kate

Please, don't, don't, don't! It's time for me to go.

- Our boys and girls like to play. Now we shall play different games and your mothers and fathers will take part in them.

Учитель проводит игры с участием учеников и их родителей.

Игра «Где это?»

Ведущий (один из учеников) выходит за дверь. В это время его мама прячет предмет в комнате. Когда ведущий возвращается, остальные дети помогают ему найти предмет, давая инструкции на английском языке.

Игра «Мы вам скажем и покажем»

Родители и дети встают вокруг учителя по кругу на небольшом расстоянии. Играющие договариваются о словах и движениях, которые они будут выполнять. Каждому слову или словосочетанию соответствует какое-либо движение.

Страницы: 1, 2, 3, 4